hannadahlof

Alla inlägg under november 2010

Av Hanna Dahlöf - 30 november 2010 22:19

Hej!

Igår så var jag och Linda till gävle en sväng, det vart inte så mycket shopping för min del. Jag har ju köpt alla mina julklappar så nu har jag inga pengar kvar.

När vi kom till gävle vid 10 tiden så tog vi bussen ut till valbo för att gå på ikea :)

Vi gick och kollade i affärera först och de hitta jag ett armband på JC för 35 kronor :)

Sen gick vi till Ikea och käkade kotlettrad :) Hur gott som helst :)

Sen gick vi igen ikea och kollade lite, hittade lite ljus å så men hade inga pengar att handla för så jag får åka dit efter jul å titta lite mer :)

Sen när jag kom hem så åkte jag till ludvig och sov där, för jag skulle inte börja förän vid halv 5 idag :)

Så idag har jag jobbat från halv 5 till 9, kort och skön dag :)

Imorgon börjar vi ett och slutar 9 :)

Av Hanna Dahlöf - 28 november 2010 21:38

Hej!

I helgen så har det vart full rulle, hela helgen.

Fredag, lördag och söndag har gått åt att vara på praktiken i växbo.

Och där var det full rulle också, de har haft två sittningar varje dag och det har nästan varit fullt varje gång, så det har varit stressigt men kul :)

Sen när man har kommit hem så har man varit så slut så man orkar ingenting.

Idag fick vi äta julbord för första gången också, men fick inte i mig så mycket för jag mådde inte så bra.

Imorgon så är jag och Linda lediga så då ska vi åka till gävle och kolla lite :)

Också ska vi åka till valbo och gå på ikea :)

Och det är ju först advent idag också.

Gud så fort det går, det känns som om vi nyss började skolan.

Men det är bara bra att tiden går fort så det blir Maj snart ;)


Vi hörs!

Av Hanna Dahlöf - 25 november 2010 19:32

Hej!

Är helt slut nu, jag och syrran har kört ett hårt pass idag :)

Först så gick vi ut och gick i en timme i det här snövädret, sedan så körde vi ett pass zumba i 20 minuter så nu är jag helt utslagen :) Men det känns ändå skönt så här efteråt :) Man känner ju att man har gjort nå bra ;)


Hämtade ju ut paketet idag på Ica. Jag köpte en tröja, en tubsjal och en vågtång :)

 

     

Det här knäppte jag efter jag hade varit ute och gått så det vart lite platt :)

Av Hanna Dahlöf - 25 november 2010 09:33

Hej!

Har gjort ett litet juligt tema nu till jul :)

Idag så ska jag och syster åka till bollnäs en sväng.

Vi ska hämta ut ett paket på Ica träffen :)

Sen ska vi kolla efter nån julklapp till mamma och pappa.

Och imorgon så börjar jag på praktiken igen, vi börjar 3 och slutar nog vid 10-11 tiden. Men de ska bli kul nu när det kommer lite mer folk :)

Nu ska jag gå och äta lite frukost och göra mig i ordning :)

Av Hanna Dahlöf - 24 november 2010 18:56

Hej!

Igår så var jag ju till söderhamn med syster och kollade lite men hittade inget. Efter de så åkte jag hem till ludvig och myste lite :)

Idag så har jag haft fullt upp, städat hela huset med mamma.

Också har vi satt upp julgardiner och ljusstakar :) Det är ju första advent på söndag, så det blev att vi gjorde i ordning allt idag eftersom vi inte skulle ha hunnit de nån annan dag innan söndag :)

Idag har jag fixat två julklappar också, det är lika bra att börja i tid så man inte står där dan innan julafton och det fattas nått.

Men de är ju en månad kvar till julafton, men det känns som om det är flera månader kvar.

Men jag kanske får lite mer julkänsla när det är närmare jul :)

Nu ska jag gå ut och gå en sväng och kanske köra ett zumba pass :)


Av Hanna Dahlöf - 23 november 2010 13:43

Hej!

Igår så hände inte så mycket, var bara hemma och titta på tv.

Nu ska jag och syrran åka till söderhamn en sväng :)

Kolla efter lite julklappar :)

Hörs!

 

Av Hanna Dahlöf - 20 november 2010 12:06

Hej!

Igår så gick det väldigt bra på praktiken, vi hade inte så mycket att göra men det var roligt att va med och se hur det går till på olika ställen :)

Vi slutade vid 10 då kom Lindas mamma och hämtade oss :)

Sen när jag kom hem så satt jag vid teven ett tag, var inte så trött när jag kom hem så kunna inte sova.

Men med son otur som jag har så  när jag skulle skära bröd i morse så skär jag mig ju såklart i fingret, och samma finger som förut. Så nu har jag ett stort plåster på fingret ;) Gud va jag är duktig på att skära mig.


Idag så fyller morfar 70 år så vi ska iväg och äta sen :)

Jag var nere i källaren för nån dag sen också och rotade, då hittade jag en pälsjacka från när mamma var lika gammal som mig typ som hon har sparat :) 

Den var ju inte så ful, och den var jätte varm och skön :)

Så då kan jag använda den också :)

Men nu måste jag göra efterrätten till ikväll.

Det blir en slags äppelkaka med äpplen som jag steker i sirap :) Den är jätte god.

 

Såhär ser jackan ut :) Den är svart inte brun som den ser ut att vara.

Av Hanna Dahlöf - 18 november 2010 19:21

Hej!

Fjärde dagen på växbokrog, det är faktiskt jätte roligt :)

Det är bra och rolig personal, i början var det lite stelt men det blir bättre och bättre :)

Idag har jag skärt korv i massor, ost och skalat ägg. Och det var omöjliga ägg att skala också det tog evigheter. Och Linda fick göra några Chessecake också :) Vi gick sluta en timme tidigare idag också :)

Så när jag kom hem så beställte jag lite grejer från Halens :)

Det blev en tub halsduk, en tunika och en vågtång som jag och syrran köpte tillsammans :)

Imorgon har vi sovmorgon, fast det har vi ju haft hela veckan men imorgon blir den till klockan 15.00 :)

Vi ska jobba kväll imorgon så vi behövde inte komma förän 15.00 så kanske vi slutar vi vid 22.00 på kvällen kanske. Men nu ska jag kolla på halv åtta hos mig :) Och dricka julmust<3

Presentation


Hej!
Hanna heter jag och är 19 år :) Jag bor i en liten håla i Hälsingland. Mina intressen är mode, fota och musik. Och det är just de som jag skriver om i bloggen, plus hur mina dagar ser ut, så enjoy! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards